Thursday, April 28, 2011

Jom Kongsi???

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Alhamdulillah...dah sekian lama kita semua xbersua dlm dunia maya kan???
Ada rasa rindu...tangan ini...hati ini...ingin mencoretkan pengalaman sepanjang 3 bulan terakhir ini~~

Tempoh itu...sangat lama...
pelbagai peristiwa, kegembiraan, kepahitan, keanehan, kelukaan, kepercayaan sebuah 'persahabatan' telah kita hadapi...dalam usaha untuk lebih memahami...namun...adakah kita ketahui...hikmah di sebalik semua ini...

dari Bina Insan Guru(BIG), bermula 8 Mac-11Mac mengajar kita erti ikatan kerjasama...kenangan bersama sahabat2 dan saudara Pai lain tidak mungkin ana lupakan...InsyaAllah...bagaimana sahabat2 ana sekalian??adakah kalian juga sama?? j0m kita imbas kembali...(*satu peristiwa paling menyentuh hati ana)

time tu jungle trekking...kita tawan bukit Sekayu~~tp dlm usaha kita semua menawan tu...masih ada shbt2 kita yg hmpir g0yah...ade yang pitam...ade yang terseliuh...ada yang cuak...ada yang(*fikir2kan sendiri kenangan itu~~)...dan mcm2 g...tp dengan laungan semangat shbt2 "ANDA HEBAT,ANDA BERJAYA"...semangat itu kembali dtg kan? Ya...jujurnya ana rindu suasana itu...masih wujudkah ia?

berlalu BIG...PBS menanti...masing2 membawa tujuan masing2...^^ kita semua... bln Mac benar2 bulan luar biasa...sangat menguji ketahanan mental dan fizikal~~ buat diri ana yang serba kekurangan...PBS banyak mengajar ana...dr sekecik-kecik aspek hingga sebesar-besar aspek...semuanya terungkap dalam sebuah catatan seorang 'guru kecil'...

April...April...April...
ada apa dalam April?duhai sahabatku sayang...izinkan ana mencoret rasa hati ini...
masihkah kalian ingat...Program TAUTAN NURANI yang kita anjurkan?bersama mereka 'adek2' kita~~Alhamdulillah...syabas ustaz ustazah sekalian...

kita semua maklum 'Kisah Kita'...tatkala persahabatan teruji ikatan kasih pengikat ukhwah...moga yang keruh dibuang, yang jernih kita ambil...ana sayang sahabat2 ana... tiada lafaz indah dpt ana katakan...hanya kata2 buat renungan kita bersama :

"Kita bergaduh dan bertelingkah bukan sebab kita betul atau dia salah tetapi diebabkan oleh bezanya cara kita memandang sesuatu...Oleh itu, Allah S.W.T ciptakan kita kasih sayang kerna di dalamnya ada saling faham memahami...Alangkah indahnya kehidupan ini..."

InsyaAllah...

Akhir kalam, maafkan diri ini andai ada sahabat2 yang terguris hati tatkala membaca luahan rasa dari ana...buat sahabat2 sekalian : "Sahabatku, aku bukan sahabatmu.."


2 comments:

  1. Wahai sahabatku, andai diri nie telah melukai hatimu , maafkanlah aku...Sahabat , aku bukan sahabatmu..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kepada yg mengupdate blog kelas ni..ana pun mintak maaf jikalau ana ada wat salah n silap sepanjang perkenalan kita semua..buang yg keruh, ambik yg jernih...ana sayang sahabat ana..

    ReplyDelete